piątek, 13 maja 2016

Czkawka po strażnicy - ciąg dalszy cz. II


4. Pytałem, czy w ramach postępowanie, ile było wydanych decyzji o pozwolenie na budowę, otrzymałem informacje, że jedno, natomiast w kolejnym zdaniu jest napisane, że zatwierdzono jedynie projekt zamienny, co to znaczy? Projekt zamienny to jest kolejne pozwolenie tylko rozszerzające, ciekawe jest kolejne zdanie, że nie spowodowało to dodatkowego zwiększenia wartości inwestycji, to wobec tego jak się mają te dwie kwoty, które przytoczyłem na wstępie, skoro nie spowodowało to zwiększenia wartości inwestycji to dlaczego już w załączniku, który jest zawarty w odpowiedzi np. w robotach ziemnych wzrost wartości występuje 233%, w kolejnym dziale np. przy fundamentowaniu jest to 265 000 zł itd. Itd., wszystkie roboty uzupełniające i dodatkowe tj. 1 838 000 zł, jak to się ma do stwierdzenia, że nie generowało to zwiększenia inwestycji, proszę o ustosunkowanie się do tej kwestii, nie wiem, czy w tej kwocie 1 838 000 zł jest zawarta kwota, w której był wydany wyrok 25 października na kwotę 1 013 000 zł.

Decyzja o zatwierdzeniu projektu zamiennego została wydana w miesiącu listopadzie 2009 r., a więc przed wystąpieniem do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Górze o pozwolenie na użytkowanie obiektu (strażnicy). Innymi słowy projekt zamienny (powykonawczy) obejmował wykonane już wcześniej roboty dodatkowe, tym samym nie generował dodatkowych środków (wykonany został przez projektanta w ramach pełnionego nadzoru autorskiego). Konieczność jego opracowania i zatwierdzenia wynikała z zapisów Prawa budowlanego (art. 36a) oraz procedur związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.


Dołączone do poprzedniej odpowiedzi zestawienie kosztów miało na celu pokazanie całkowitych kosztów realizacji inwestycji z uwzględnieniem kosztów już poniesionych i niezbędnych do poniesienia, aby zakończyć inwestycję. Opracowano je w celu wystąpienia o dodatkowe środki finansowe do władz wojewódzkich (Wojewoda Dolnośląski, Komendant Wojewódzki PSP we Wrocławiu). Wystąpienia nie dały jednak oczekiwanego rezultatu (nie otrzymano dodatkowych środków).

Kwota 1 013 000 zł wskazana w wyroku z 25 października 2015 r. (wynikająca z faktury końcowej) zawiera się w kwotach wskazywanych w przedstawionych zestawieniach.

5. Proszę o dodatkowe wyjaśnienie, jeśli chodzi o załącznik nr 2 tzn. zestawienie robót zapłaconych a nie ujętych w protokołach konieczności, czy mam rozumieć, że są roboty wykonywane poza jakąkolwiek umową, jeśli tak, to proszę o dodatkowe wyjaśnienia.

Załącznik nr 2 został opracowany w maju 2011 r., a więc prawie półtora roku po zakończeniu inwestycji. Zestawienie to przygotowane zostało dla firmy prawniczej, która przygotowywała pozew do sądu przeciwko wykonawcy o zwrot niesłusznie zapłaconych kwot. Takie zestawienia przedstawiane były również w sprawie z powództwa wykonawcy – jednak sąd nie wziął ich pod uwagę i nie pomniejszył żądnej przez wykonawcę kwoty. Należy tutaj wyjaśnić, że roboty te, chociaż nie ujęte w protokołach konieczności, zostały wykonane przez wykonawcę. O tym, czy wykonawca będzie musiał zwrócić tę kwotę zadecyduje sąd w wyroku, który zostanie wydany po zakończeniu toczącej się rozprawy.

6. Proszę o uzasadnienie decyzji Zarządu Powiatu zaniechania polubownego rozstrzygnięcia sporu, co w konsekwencji doprowadziło do skierowania przez wykonawcę do rozstrzygnięcia na drodze sądowej i otrzymałem odpowiedź w mojej ocenie kuriozalną: „nie posiadam wiedzy w tym zakresie, ponieważ miało to miejsce podczas pracy Zarządu, którego przewodniczącym była pani B. Pona”, proszę państwa, ja myślę, że obecny Zarząd poczuwa się do brania odpowiedzialności za ciągłość władzy, myślę, że zasłanianie się tutaj niewiedzą, że to nie my a poprzednicy jest nie poważne.

Podtrzymuję swoje wyjaśnienia podane w piśmie z dnia 18 grudnia 2015 r. – nie znam uzasadnienia decyzji Zarządu Powiatu dotyczące zaniechania polubownego rozstrzygnięcia sporu.