czwartek, 11 czerwca 2015

Więcej o sesji



 Na oficjalnej stronie internetowej powiatu górowskiego ukazała się zapowiedź VI sesji Rady Powiatu (23 czerwca), a wraz z nią zakładka „Materiały na sesję”. Zawiera ona większość materiałów (w formacie pdf), które otrzymali radni; większość – bo bez sprawozdania z wykonania budżetu powiatu górowskiego  za 2014 r. (bardzo szczegółowego), sprawozdań za 2014 r. z wykonania planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu i informacji o stanie mienia powiatu na dzień 31 grudnia 2014 r. „Materiały na sesję” ponadto są wzbogacone projektem protokołu z obrad ostatniej sesji Rady Powiatu z 27 marca.

Znaczną część papierowej wersji materiałów na sesję stanowią interpelację i odpowiedzi na nie. Są arcyciekawe i myślę, że w przyszłości mogłyby też dostępne w internecie. Na razie stanowią dla mnie cenne źródło informacji, które wykorzystuję do pisania artykułów w internecie.



 Internetową publikację „Materiałów na sesję” mogę traktować jako swoistą odpowiedź na moją interpelację złożoną 28 maja. Napisałem w niej: „Ostatnio na stronie internetowej gminy Góra wraz z zapowiedzią sesji Rady Miejskiej zamieszczono niemal wszystkie materiały przekazane radnym (projekty uchwał, sprawozdania) w formie plików pdf, które każdy zainteresowany mógł sobie pobrać.” Zwróciłem się do przewodniczącego Rady Powiatu Jana Rewersa z pytaniem: „Czy ma Pan zamiar naśladować to dobre rozwiązanie, służące popularyzowaniu wiedzy o działalności samorządu?” J. Rewers szybko zareagował. Dziękuję.


W tym samym dniu przewodniczącego J. Rewersa spytałem się jeszcze o inną sprawę:  „Zawiadomienie o sesjach Rady Powiatu ukazuje się na stronie internetowej powiatu oraz w postaci afiszy w budynku starostwa. Proszę o poinformowanie mnie, w jaki sposób mieszkańcy powiatu górowskiego, którzy nie korzystają z internetu, mogą się dowiedzieć o planowanych obradach Rady Powiatu.” Jan Rewers zapewnił mnie, że ogłoszenia o sesjach będą przesyłane do gmin powiaty z prośbą o wywieszenie na tablicy ogłoszeń.


Odpowiedzi na obydwie interpelacje otrzymałem 11 czerwca, czyli jak na standardy naszego starostwa, wręcz błyskawicznie.