piątek, 20 listopada 2015

Podsumowanie ostatnich posiedzeń komisji oświaty


 19 listopada w starostwie zebrali się członkowie komisji oświaty, kultury, sportu i promocji, aby podsumować ostatnie swoje posiedzenia, które odbyły się: 2 października – Zespół Szkół, 15 października – Centrum Kształcenia Praktycznego i Ustawicznego, 19 października – Powiatowy Ośrodek Sportu i Rekreacji („Arkadia”), 23 października – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Wąsoszu, 5 listopada – Zespół Szkół Ogólnokształcących, 10 listopada – Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. O tych spotkaniach poza jednym już pisałem.


Radny Grzegorz Trojanek widzi potrzebę dokonania zmian organizacyjnych - w szkołach i na poziomie powiatu. Uważa, że należy wrócić do wcześniej obowiązujących rozwiązań, gdy za oświatę odpowiadał starosta lub wicestarosta a nie naczelnik wydziału oświaty. Wg jego oceny najgorzej wypadła wizyta w Zespole Szkół. Ponownie zadał pytanie – kto podjął decyzję o przeniesieniu eksponatów muzealnych ze szkoły do Pracowni Historii. Nie wini za to pani dyrektor, ale chciałby wiedzieć, kto podjął tę decyzję. Nadal nie otrzymał odpowiedzi.

Radna Teresa Frączkiewicz również odniosła się krytycznie do przeniesienia eksponatów ze szkoły do Pracowni Historii. Widziała, że w Liceum Ogólnokształcącym tego rodzaju przedmioty są, więc dlaczego zabrano je z Zespołu Szkół, „wyniesiono gdzieś”. Negatywnie oceniła przygotowanie wizyty komisji w Zespole Szkół, określiła ją jako „beznadziejną”.

Obydwoje radnych w bardzo podobny sposób ocenili jakość otrzymywanych odpowiedzi. Zadają pytania w imieniu wyborców i albo nie otrzymują odpowiedzi, albo są tak napisane, że wstyd pokazywać je zainteresowanym wyborcom. Tu radny Grzegorz Trojanek zwrócił się do przewodniczącego rady Jana Rewersa o interwencję, a w najgorszym razie, żeby nie przekazywał odpowiedzi radnym, bo nie ma to sensu.

Generalnie najlepiej wypadły te posiedzenia, które były dobrze przygotowane. Radni otrzymali materiały informacyjne, dyrektor przedstawił i omówił działalność placówki, oprowadził po niej. Kierując się tymi kryteriami najgorzej wypadł Zespól Szkół. Ja ze swojej strony zwróciłem uwagę, że materiały przeznaczone dla radnych powinni otrzymywać przed posiedzeniem, a w nie w czasie obrad komisji. Wtedy jednocześnie trzeba te materiały czytać i jednocześnie słuchać dyrektora placówki.