czwartek, 30 maja 2019

Budynek byłego szpitala


Pod koniec ubiegłego roku zwróciłem się do ówczesnego starosty Piotra Wołowicza z prośbą o informację,  jeśli starostwo takie posiada, o stanie budynku po byłym szpitalu przy ul. Hirszfelda. Wydawało mi się, że taka informacja o stanie budynku będzie bardzo przydatna w pozyskaniu podmiotu świadczącego usługi szpitalne, stąd moje pytanie.

Starosta poinformował mnie, że od 2013 r.. szpital nie jest we władaniu powiatu oraz że nie jest w stanie ocenić jego stanu, ponieważ jest we władaniu syndyka. Taka odpowiedź mnie nie zadowoliła, więc poprosiłem na sesji 19 lutego tego roku, żeby starosta, jeszcze Piotr Wołowicz, spróbował uzyskać informacje o stanie budynku byłego szpitala u syndyka. 23 kwietnia już nowy starosta Kazimierz Bogucki zwrócił się do syndyka masy upadłościowej PCZ Góra Śląska o udzielenie wyjaśnień, ale do dziś nie ma odpowiedzi z Wrocławia. Moja prośba była z 19 lutego, a jej wysłanie nastąpiło dopiero 23 kwietnia. Jednakże nowy starosta znalazł inny sposób na uzyskanie wiedzy o stanie budynku.

W piśmie z 29 maja napisał: „Pragnę jednak Pana poinformować, że w dniu 15 maja 2019 r. wspólnie z Wicestarostą Górowskim, Prezesem Nowego Szpitala w Wschowie oraz z Syndykiem masy upadłości PCZ Góra Śląska sp. z o.o. dokonałem wizji obiektów szpitala górowskiego. Stan techniczny obiektów jest niezadawalający, można rzec, że jest tragiczny. Powodem powyższego jest brak ogrzewania budynku, zmiana warunków atmosferycznych, brak wietrzenia pomieszczeń i duża wilgotność w pomieszczeniach. Wpływ na to ma również uszkodzenia dachu, które dodatkowo podczas opadów deszczu powoduje zalewanie pomieszczeń i tym samym zwiększa zniszczenia obiektu.” Do odpowiedzi na moją interpelację dołączono zdjęcia, które poniżej tego artykułu udostępniam.

W tej samej interpelacji pytałem się o remont tego budynku. Starosta Piotr Wołowicz stwierdził:  „Ewentualna lokalizacja szpitala w budynku położonym w Górze przy ul. Hirszfelda 8 na pewno będzie wymagać remontu. Zakres tego remontu będzie mógł przedstawić inwestor, który będzie dokonywał tam inwestycji. Kwestie te będą należały do podmiotu, który przejmie obiekt i który dostosuje go do zamierzonego rodzaju prowadzenia działalności medycznej.”