poniedziałek, 11 maja 2015

Biuro zlikwidowane


Na początku 1947 r. Miejska Rada Narodowa zajęła się odbudową i remontem gazowni. 5 września 1948 r. oddano ją do użytku. W styczniu 1949 r. gazownię przekazano Zjednoczeniu Energetycznemu. Od 1 lipca 1953 r. gazownia będąca pod zarządem Zakładów Gazownictwa Okręgu Wrocławskiego weszła w skład Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. Z dniem 31 grudnia 1968 r. gazownia w Górze weszła w skład Dolnośląskich Okręgowych Zakładów Gazownictwa we Wrocławiu. 6 grudnia 1973 r. wprowadzono do sieci w Górze gaz ziemny zaazotowany. Pod koniec 1997 r. górowscy gazownicy zmienili swą siedzibę. Wynieśli się z ul. Podwale do nowego budynku rozdzielni usytuowanego na ul. Dąbrówki 3 za byłym POM’em. Ostatnio zlikwidowano Biuro Obsługi Klienta.




Ta likwidacja zainteresowała jednego z radnych powiatowego – Grzegorza Trojanka, który w swojej interpelacji z 21 kwietnia zadał staroście na ten temat kilka pytań: „Czy PGNiG informował Starostę Górowskiego o chęci likwidacji tej placówki w Górze?”, „Czy PGNiG-e konsultowało tę sprawę z Górowskim Starostą, czy Starosta zgłosił jakieś uwagi i ew. jaką uzyskał w tej sprawie odpowiedź.”

Odpowiedź starosty jest bardzo krótka. 18 marca br. kierownik Rejonu Dystrybucji Gazu w Rawiczu poinformował starostę o podjętej już decyzji tj. likwidacji z dniem 1 kwietnia 2015 r. Biura Obsługi Klienta. Zadania placówki górowskiej przejmie Rejon Dystrybucji Gazu w Rawiczu. Na drzwiach byłego Biura Obsługi Klienta w Górze jest duży afisz, który informuje o likwidacji tego biura – uwaga! – z dniem 1 lutego 2015 r.

Ja tu widzę lekceważenie, nie wiem tylko, czy radnego G. Trojanka zatroskanego o to biuro i jego klientów, czy starostę, którego zbyto byle czym.

Do tej odpowiedzi dołączono pismo Polskiej Spółki Gazownictwa Oddział w Poznaniu z 17 marca 2015 r., z którego wynika, iż „Reorganizacja jednostek terenowych jest naturalną kontynuacją procesu zmiany w obszarze dystrybucji paliwa gazowego [...]”. Jakich? Tych wyjaśnień nam odmówiono. Pismo to kończy się stwierdzeniem, że „opisane działania w żaden sposób nie wpłyną na komfort i bezpieczeństwo odbiorców gazu”. Może i nie wpłyną, ale na pewno zmuszą do wyjazdów do Rawicza.

Radny nie dowiedział zbyt dużo, zwłaszcza, co zrobił starosta, żeby Biuro Obsługi Klienta nie przeniesiono do Rawicza. Podejrzewam, że nic. Tak mogę sądzić na podstawie odpowiedzi na interpelację.

Radny G. Trojanek swą interpelację zakończył słowami: „Interpelację motywuję tym, że ‘ginie” kolejna instytucja z mapy powiatu i nikt w tej sprawie nic nie robi. Podobnie jest z Telekomunikacją w Górze – budynek opuszczony, otoczenie opuszczone!”