środa, 24 lutego 2016

Czkawka po strażnicy - cz. V


11. Czy w ramach realizacji tej inwestycji były inne pozwolenia na budowę lub projekty zamienne w zakresie tego zadania? jeżeli tak, to jaka jest różnica (rzeczowa i finansowa) w stosunku do pozwolenia podstawowego (tego pierwszego z początku inwestycji).

W ramach realizacji inwestycji pn.: „Budowa strażnicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Górze” nie było innych pozwoleń na budowę. Zatwierdzono jedynie projekt zamienny, który obejmował zmiany wcześniej już opisane. Nie spowodowało to dodatkowego zwiększenia wartości inwestycji.

12. Czy inwestor uzyskał pozwolenie na użytkowanie i przez kogo było wydane? proszę o wykazanie wszystkich robót, które są nieistotnymi odstępstwami od projektu budowlanego i zapisanymi przez kierownika budowy w oświadczeniu o zakończeniu budowy i wyspecyfikowaniu wszystkich robót, które są istotnymi odstępstwami od projektu budowlanego i zapisanymi przez kierownika budowy w oświadczeniu o zakończeniu budowy i czy te roboty były zatwierdzone przez projektanta.

Pozwolenie na użytkowanie zostało wydane przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Górze decyzją nr 18/2010 z dnia 12 lipca 2010 r. W załączniku nr 3 do niniejszego pisma przedstawiono zestawienie zmian nieistotnych przy realizacji zadania pn.: „Budowa strażnicy dla KP PSP w Górze przy ul. Witosa”. Zmiany te zostały potwierdzone przez kierownika budowy oraz inspektora nadzoru. Do zestawienia dołączone były rysunki, które przekazano powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego w Górze. Kopia inwestora znajduje się jeszcze w dokumentach przekazanych do sądu. Zmiany istotne, zgodnie z zapisami ustawy Prawo budowlane, wymagają zatwierdzenia ich przez organ nadzoru architektoniczno-budowlanego. Decyzja nr BD-106-1/08-09 o zatwierdzeniu projektu zamiennego (obejmującego zmiany istotne) została wydana w dniu 14 grudnia 2009 r.

13. Jaki zakres rzeczowy robót i na jaką wartość był kwestionowany przez inwestora jako wartość nienależna wykonawcy za wykonanie robót, proszę o krótkie uzasadnienie swojego stanowiska, czy  przed skierowaniem sprawy spornej do sądu przez głównego inwestora wykorzystano drogę polubownego rozstrzygnięcia sporu z wykonawcą?

Zgodnie z pozwem o zapłatę wniesionym do Sądu Okręgowego w Lesznie wartość zakwestionowanych robót wynosi 205 559,15 zł wraz z należnymi odsetkami.

14. Ile wynosiły koszty zasądzenia przez sąd Powiatu Górowskiego w Górze wraz z kosztami postępowania, kosztów sądowych, opracowań biegłych sądowych wraz z wykonaniem opinii prawnej z października 2014 r. zleconej staraniem i na koszt Powiatu Górowskiego za kwotę wg mojej wiedzy 40 000 zł i czy prawdą jest, że sąd tak wykonanej opinii nie dopuścił jako dowód do akt sprawy?

Zgodnie z sentencją wyroku sądu z dnia 7 stycznia 2015 r. (sygn. Akt IC 341/12 – publikowany na stronie Powiatu Górowskiego) koszty sądowe łącznie wyniosły 111 976,49 zł, z tego:
a) 36 153,90 zł na rzecz Skarbu Państwa tytułem zwrotu kosztów poniesionych przez sąd;
b) 18 017,00 zł zwrot kosztów zastępstwa procesowego;
c) 57 805,59 zł zwrot kosztów postępowania poniesionych przez powoda.

W roku 2014 zlecono wykonanie opinii technicznej dla firmy Renoma we Wrocławiu za kwotę 2000 zł, a w roku 2015 dla firmy Miller – Architekci Biuro Projektów we Wrocławiu na kwotę 6000 zł + VAT (opinia nie została uwzględniona przez sąd apelacyjny).

15. Jakie są propozycje Zarządu Powiatu Górowskiego w sprawie wykonania wyroku Sądu Apelacyjnego z dnia 23.10.2015 r. i czy Zarząd tym tematem do chwili obecnej się zajmował, bo ze sprawozdania z prac zarządu w okresie między sesjami przedłożonymi na dzisiejszą sesję brak jest takiej informacji.

W załączeniu przesyłam porozumienie zawarte z firmą Dudkowiak w sprawie wykonania wyroku. Zarząd zajmował się przedmiotowym tematem w dniu 23.10.2015 r., a wcześniej 9 marca 2015 r.

W dniu 15 grudnia br. [2015 r.] został rozstrzygnięty przetarg na przejęcie zobowiązań Powiatu Górowskiego. Ofertę złożyła firma Magellan Sp. A. z Łodzi. Z chwila podpisania umowy firma Magellan spłaci w całości zobowiązania do firmy Dudkowiak i do sądu (koszty) i rozłoży spłaty dla Powiatu do 31.12.2025 r.

16. Jakie przesłanki kierowały pozwanym tj. Powiatem Górowskim, aby w trakcie prowadzenia przedmiotowej sprawy przed sądem zmienić kancelarię prawną i w dalszej części zatrudnić aż dwie kancelarie prawne i czy to jest informacja prawdziwa? Jakie skutki poza generowaniem dodatkowych kosztów osiągnięto dzięki tej zmianie?

Do przygotowania apelacji od wyroku sądu zatrudniono drugą kancelarię prawną, która po zapoznaniu się ze sprawą w krótkim czasie przedłożyła cenne wskazówki i uwagi bardzo pomocne do napisania apelacji przez kancelarię z Leszna.

17. Proszę o uzasadnienie decyzji Zarządu Powiatu dot. zaniechania polubownego rozstrzygnięcia sporu co w konsekwencji doprowadziło do skierowania przez wykonawcę sprawy do rozstrzygnięcia w drodze sądowej?

Nie posiadam wiedzy w tym zakresie, ponieważ miało to miejsce podczas pracy Zarządu, którego przewodniczącą była pani B. Pona.


Pod całą odpowiedzią na interpelację podpisał się wicestarosta Paweł Niedźwiedź, działając z upoważnienia starosty Piotra Wołowicza.

Koniec